Bitva o Francii, respektive západoevropská kampaň, byla pro spojenecké letce těžkým obdobím. Bez nadsázky můžeme konstatovat, že se jednalo o nejintenzivnější bojové nasazení českých stíhačů za celou válku, pokud tuto intenzitu budeme poměřovat s ohledem na počet vzdušných střetnutí s nepřítelem. Výše citovaný František Peřina nebyl jediným, kdo si na francouzské obloze sáhl na samé dno svých psychických a fyzickýchmožností. Díky svým brilantním výkonům ve vzduchu byl na návrh svého nadřízeného, nadporučíka Aloise Vašátka, zcela mimořádně povýšen do důstojnické hodnosti, ač postrádal požadované středoškolské vzdělání. Pouze muž s maturitou totiž mohl v československé prvorepublikové armádě získat důstojnické „frčky“.
Spitfire Mk.VB
Českým stíhačům bylo ve Francii přiznáno 154 vzdušných vítězství. Na frontě zanechali 18 padlých kamarádů, dalších 9 bylo zraněno (celkově v zemi galského kohouta zahynulo 27 českých letců). Pokud si uvědomíme, že do přímých bojů bylo nasazeno 110 z nich, dostáváme se k 16% ztrátám. Jestliže k tomu započítáme i v boji zraněné letce, dostaneme hrozivých 24 % ztrát. Pokud by kampaň, která začala 10. května a skončila již 22. června 1940, pokračovala nadále takovým tempem, bylo by naše letectvo za chvíli bez mužů.